Huhtikuu oli Sjögren-tietoisuuden kuukausi, jolloin Sjögrenliitto järjesti erilaisia tapahtumia ja julkaisi viikoittain tietoiskuja Sjögrenin syndrooman tutuksi tekemiseksi. Sosiaalisessa mediassa olleet tietoiskumme saivat laajaa huomiota ja keräsivät 5377 katselukertaa. Lisäksi Sjögrenin syndrooman uutta hoitopolkua koskevaan webinaariin lähetettiin 242 liittymislinkkiä, joista osassa oli ruudun takana seuraamassa useita henkilöitä. Luennon tallenne keräsi 398 katsojaa esittelyaikana.

Sjögrenin syndroomaa tehtiin kuukauden aikana edellä mainittujen lisäksi monella muulla tavalla tutuksi. Esimerkiksi vierailut yhteistyöjärjestöjen tilaisuuksissa sekä Turun Lähimmäispalveluyhdistys ry:n Liikkuvassa resurssikeskuksessa toivat Sjögrenin syndroomaa esille.

Sjögren-tietoisuuden kuukauden lopuksi järjestettiin Sjögrenin syndroomaa koskeva tietovisa sosiaalisessa mediassa. Kaikkien tietovisaan osallistuneiden kesken arvottiin palkinnoksi Sjögrenliiton vesipullo. Palkinto löysi tiensä Juvalle.

Kiitos kaikille Sjögrenliiton tapahtumiin ja tietovisaan osallistuneille ja tietoiskuja seuranneille!